Νότια Αφρική: Ασθενοφόρα και ιατρικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης
Κυβερνητική εποπτεία
Μάρτιος 2004 – Η Επείγουσα Ιατρική καθιερώθηκε/αναγνωρίστηκε επίσημα ως ξεχωριστή ιατρική ειδικότητα
Κυβερνητικά Νοσοκομεία
Σχεδιασμένο σύμφωνα με τα πρώην «Τμήματα Ατυχημάτων» του Ηνωμένου Βασιλείου
Σημαντική υπερφόρτωση ασθενούς
Μεγάλος αριθμός περιπατητών, μη επειγόντων ασθενών
Πολλοί είναι ασθενείς πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που έχουν παρακάμψει τις τοπικές κλινικές
Οι ασθενείς μπορεί να είναι ανυπόμονοι, επιθετικοί και μπορεί να δυσανασχετούν με πιο σοβαρές περιπτώσεις που παρακολουθούν ενώπιόν τους
Ιδιωτικά Νοσοκομεία
Καλά ανεπτυγμένος και εκτεταμένος ιδιωτικός τομέας, πολλοί από τους οποίους έχουν ΕΔ
Πολλά ΕΔ είναι ουσιαστικά γενικές πρακτικές
Μη τακτική παρουσίαση «πραγματικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης»
Χρηματοδότηση
Υπηρεσίες που χρηματοδοτούνται από μεμονωμένες επαρχίες από κονδύλια που διατίθενται από την εθνική κυβέρνηση. EMS Care δωρεάν για όλους όσους κερδίζουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο
Επιστολή
Τα τηλεφωνικά κέντρα έχουν ποικίλες δυνατότητες με πιο εξελιγμένα προγράμματα λογισμικού για διαλογή και κατάλληλη αποστολή οχημάτων
Δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί επίσημα μαθήματα EMD για το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού τηλεφωνικών κέντρων
Στόχοι χρόνου απόκρισης
Αστικό – 15 λεπτά
Αγροτικό – 40 λεπτά
Το ευρύτερο Γιοχάνεσμπουργκ ανέφερε μόνο περιφέρεια για την επίτευξη αυτών των στόχων “ημι-τακτικά”
ΠΩΣ ΚΑΛΩ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ;
Καλέστε το 10177, ή 112
Η Νοτίος Αφρική έχει υψηλά επίπεδα ανισότητας στην κάλυψη
ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΙ ΟΙ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ & ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ;
Η κατάρτιση ποικίλλει ανάλογα με τον πληθυσμό και τα κοινωνικοοικονομικά επίπεδα:
Δημόσιος Τομέας – Ανεπαρκές προσωπικό και κακώς συντηρημένα οχήματα και εξοπλισμός λόγω οικονομικών περιορισμών
Ιδιωτικός Τομέας – Αυξανόμενη ικανότητα για παροχή εξελιγμένης προνοσοκομειακής περίθαλψης και εξαιρετικής κλινικής εμπειρογνωμοσύνης
Βασικός Βοηθός Ασθενοφόρου (BAA):
Ελάχιστο 1 μήνα εκπαίδευση CPR/AED
Πρώτες βοήθειες
Βασική εξαγωγή οχημάτων
Τεχνικές Συσκευασίας
Απλό τραύμα Mgmt
O2, Entonox, Στοματική Γλυκόζη και Ενεργός Άνθρακα
Συνιστώμενα βιομηχανικά πρότυπα: ελάχιστο προσωπικό BAA σε κάθε όχημα EMS
Βοηθός Έκτακτης Ανάγκης Ασθενοφόρου (AEA):
Εμπειρία + 3-4 μήνες. Εκπαίδευση
Neb Rx για άσθμα
IV και Υγρά
IV γλυκόζη
Ασπιρίνη
Ανδρας. Defib
Βοηθός Εντατικής Θεραπείας (CAA):
Παρόμοιο με το US Paramedic
Εμπειρία + 9-12 μήνες. εκπαίδευση πλήρους απασχόλησης
Εκτεταμένα ιατρικά πρωτόκολλα έκτακτης ανάγκης σχεδιασμένα σύμφωνα με τις ακόλουθες γραμμές:
ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ
ACLS
ATLS
Advanced Airway Mgmt
Συγχρονισμένη Καρδιοανάταξη
27 διαφορετικά φάρμακα
Βενζοδιαζεπίνες
IV αναλγητικά
Επείγοντα Καρδιολογικά φάρμακα
Εθνικό Δίπλωμα Επείγουσας Ιατρικής Φροντίδας:
Μεταπτυχιακές σπουδές
Ανώτατο επίπεδο επαγγελματία προνοσοκομειακής περίθαλψης έκτακτης ανάγκης
Αφιερωμένα προγράμματα κατάρτισης 3 ετών πλήρους απασχόλησης σε συγκεκριμένα μεταπτυχιακά τεχνικά κολέγια
Ανατομία/Φυσιολογία σε βάθος
Ευρύ φάσμα σχετικών κλάδων
Διάσωση
Διαβιβάσεις
«Μπορεί, στην πραγματικότητα, να είναι μεταξύ των καλύτερα εκπαιδευμένων παραϊατρικών στον κόσμο» (Macfarlane, 147)
Η πληρότητα και η έκταση της εκπαίδευσης
Σημαντική εμπειρία στο δρόμο
Υψηλή ποιότητα προηγμένης ιατρικής εκπαίδευσης
Μπορεί να επεκτείνει την ακαδημαϊκή κατάρτιση συμπληρώνοντας το 4ο έτος και αποφοιτώντας με πτυχίο Bachelor of Technology
ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΩ;
Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από την EMS στη Νότια Αφρική μπορεί να διαφέρουν πολύ σε ένα ευρύ φάσμα. Μπορεί να είναι μεγάλα ή μικρά, νέα ή αρκετά παλιά, που συχνά οδηγούνται από την τοπική οικονομία.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο τρέχον πρότυπο για το σχεδιασμό ασθενοφόρων στη Νότια Αφρική. Ορισμένα οχήματα συμμορφώνονται είτε με το ευρωπαϊκό πρότυπο CEN 1789 είτε με το πρότυπο των ΗΠΑ, KKK-1822 , αλλά πολλά δεν πληρούν κανένα από τα δύο πρότυπα. Υπάρχουν ακόμη και παραδείγματα μοτοσυκλετών με πλαϊνά κάθια που φέρουν φορεία.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια σημαντική πρωτοβουλία από την κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής για την αντικατάσταση μεγάλου μέρους του γηρασμένου στόλου με νέα ασθενοφόρα έκτακτης ανάγκης υψηλών προδιαγραφών
Διατίθενται επίσης ελικόπτερα EMS και άλλες εξειδικευμένες υπηρεσίες διάσωσης:
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο τρέχον πρότυπο για το σχεδιασμό ασθενοφόρων στη Νότια Αφρική. Ορισμένα οχήματα συμμορφώνονται είτε με το ευρωπαϊκό πρότυπο CEN 1789 είτε με το πρότυπο των ΗΠΑ, KKK-1822 , αλλά πολλά δεν πληρούν κανένα από τα δύο πρότυπα. Υπάρχουν ακόμη και παραδείγματα μοτοσυκλετών με πλαϊνά κάθια που φέρουν φορεία.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια σημαντική πρωτοβουλία από την κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής για την αντικατάσταση μεγάλου μέρους του γηρασμένου στόλου με νέα ασθενοφόρα έκτακτης ανάγκης υψηλών προδιαγραφών
Διατίθενται επίσης ελικόπτερα EMS και άλλες εξειδικευμένες υπηρεσίες διάσωσης:
Ενιαία εθνική υπηρεσία συντονισμού
Λειτουργεί υπό την αιγίδα της Air Mercy Service του Ερυθρού Σταυρού
5 αποκλειστικά ελικόπτερα στις μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές Γιοχάνεσμπουργκ Η 24ωρη υπηρεσία δικινητήρων ήταν κάποτε η πιο πολυσύχναστη στον κόσμο
Ιδιωτική εκκένωση αέρα με σταθερή πτέρυγα, τόσο σε εθνικό όσο και σε εθνικό επίπεδο και στην υποσαχάρια Αφρική.
ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ;
Τα τελευταία 15 χρόνια, το νοτιοαφρικανικό EMS έχει μετακινηθεί από απομονωμένα πυροσβεστικά τμήματα σε εξελιγμένα συστήματα επίγειας και εναέριας απόκρισης