Επιλέξτε Page

Πετάξτε τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου booster

Πετάξτε τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου booster

Ακατάλληλα κρίνονται τα παιδικά καθίσματα τύπου booster

Ο κύριος Δημήτρης Γιαννακάκης, ειδικός επί της παιδικής ασφάλειας, έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για τη νέα κατηγοριοποίηση βάσει ύψους και όχι βάσει κιλών ή ηλικίας:

“Οι κατηγορίες των παιδικών καθισμάτων είναι όντως 3 αλλά πλέον η κατηγοριοποίηση γίνεται βάση ύψους και όχι βάσει κιλών ή ηλικίας. Ωστόσο, βάσει των εργομετρικών καμπυλών (βάρος-ύψος) η ηλικία μας δίνει μία ένδειξη για το μέχρι ποια ηλικία περίπου μπορεί να υποστηρίξει ένα παιδί το κάθε κάθισμα. Τα ύψη αυτά είναι 85-105-140 εκατοστά.”

Και ενώ οι περισσότεροι γονείς δίνουν μεγάλη σημασία στις προηγούμενες κατηγορίες, ωστόσο η κατηγορία 2-3 είναι εκείνη που οι γονείς νομίζουν ότι έχουν ξεμπερδέψει.

Αυτό όμως είναι επικίνδυνο.

Παρόλο που η ισχύουσα νομοθεσία απαιτεί να ταξιδεύουν τα παιδιά σε κάθισμα αυτοκινήτου μέχρι το ύψος των 135 εκατοστών ή 12 ετών, υπάρχει ακόμα έλλειψη κατανόησης γύρω από την ασφάλεια της κατηγορίας παιδικών καθισμάτων «2/3», που προστατεύει τα παιδιά από τα 4 έως περίπου τα 12 χρόνια τους.

Σε αυτό το στάδιο (όταν το παιδί γίνεται περίπου 4 ετών) πολλοί γονείς επιλέγουν για κάθισμα αυτοκινήτου ένα απλό «μαξιλάρι» booster για να μπορέσει να ανυψωθεί το παιδί και να χρησιμοποιήσει την ζώνη ασφαλείας στο σώμα του.

Ωστόσο, η εταιρία Britax διαπίστωσε ότι περίπου οι μισές ζώνες ασφαλείας (το 49%) που χρησιμοποιούνται για να ασφαλίσουν τα παιδικά καθίσματα δεν τοποθετούνται σωστά. Συχνά τοποθετούνται στριμμένες, πάρα πολύ ψηλά, ή προσαρμόζονται γύρω από το κάθισμα και όχι το παιδί.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τα καθισματάκια booster δεν προσφέρουν στήριξη για το κεφάλι ή πλευρική προστασία σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Για να τραβήξει την προσοχή των γονιών και να αναδείξει τον πραγματικό κίνδυνο των backless booster, η Britax έχει ξεκινήσει μια καμπάνια που ονομάζεται «bin the booster» ή όπως θα λέγαμε στην Ελλάδα «πετάξτε το booster».

Κυκλοφόρησε ένα βίντεο που γυρίστηκε σε κέντρο δοκιμών πρόσκρουσης και συγκρίνει ένα κάθισμα τύπου booster χωρίς πλάτη και χωρίς καμία άλλη προστασία και ένα κάθισμα με προσκέφαλο και πλευρική προστασία, σε μετωπική σύγκρουση.

Όπως θα δείτε και στο βίντεο, το ανδρείκελο που κάθεται στο backless booster εκτινάσσεται κατά την πρόσκρουση. Η ζώνη της κούκλας που κάθεται στο κάθισμα με ψηλή πλάτη παραμένει στη θέση της χάρη στους οδηγούς της ζώνης ασφαλείας, ενώ φαίνεται ότι η ζώνη στη κούκλα με το booster χωρίς πλάτη δεν μπορεί να συγκρατήσει το σώμα.

Παρόλο που η σύγκρουση ήταν μετωπική, η κούκλα στο κάθισμα χωρίς πλάτη χτύπησε το κεφάλι της σε πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου και αυτό γιατί το σώμα ήταν ελεύθερο. Σε αντίθεση με τη κούκλα που συγκρατήθηκε στη θέση της λόγο της στήριξης του κεφαλιού και του πάνω μέρους του σώματος χάρη στη πλευρική προστασία και το προσκέφαλο του καθίσματος.
Όπως λέει και ο Mark Bennett, ειδικός ασφαλείας της Britax :

«Καλούμε όλους τους γονείς που χρησιμοποιούν παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου τύπου booster χωρίς πλάτη, να τα αντικαταστήσουν με highback καθίσματα (με πλάτη, προστασία κεφαλής και πλευρική προστασία) και να μας βοηθήσετε να το διαδώσουμε σε όσο γίνεται περισσότερους γονείς για να το μάθουν όλοι! – Θα μπορούσε να σώσει πολύτιμες ζωές! Των παιδιών μας!»

Διαφήμιση

Εγγραφή – Ανανέωση

εγγραφή στο σωματείο

ALS/BLS

ΕΕΕΠΦ ΝΑΕΜΤ στην Ελλάδα
Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση
Συνεχιζόμενη κατάρτιση πληρωμάτων ασθενοφόρων erc

Στηρίζουμε :)

ΧΑΜΟΓΕΛΑ στα παιδιά που έχουν ανάγκη.

Διασώστης – Πλήρωμα Ασθενοφόρου.

Διασώστες Πλήρωμα.

Διασώστες Ρόδου.

Επικοινωνήστε με τον κάτοχο της καταχώρισης

Captcha Code